מדיטציית Mindfullness | מדיטציה טיפולית , מדיטציה , טיפול
דרך הקשב - מכון הפרעות קשב וריכוז  
   

מדיטציית Mindfullness

­

מחקרים מדעיים מוכיחים כי תרגול של מדיטציית מיינדפולנס יכול לשפר תפקודים פיזיולוגיים ונפשיים באופן משמעותי, לחזק את המערכת החיסונית בגוף, להוריד את לחץ הדם, את רמת החרדה וה"סטרס", לשפר את הריכוז והקשב הן לטווח הקצר והן את הקשב המתמשך ועוד. (ראו רשימת אתרים מומלצים בהמשך)

סדנה למדיטציית מינדפולנס  

מתאימה  ויכולה לסייע רבות גם  לאנשים עם הפרעת קשב

בסדנה מתיחסים בין היתר:

לקשר וההשפעה בין הגוף, הרגש והמחשבות שלנו

לתיפקודים הקוגנטיביים

"לטייס האוטומאטי" המפעיל אותנו

למידת השליטה שלנו בחיינו וליכולת הבחירה שלנו

ליכולת לנהל את הקשב ואת התגובות הרגשיות וההתנהגותיות שלנו.


המחקר מוכיח שתרגול מיינדפולנס משפר יכולות קוגנטיביות ומצב בריאותי

 

הסדנה הקרובה תפתח  ב 28/10/16   בתל אביב

הסדנה בהנחיית ד"ר ברוך סטיר  מומחה להפרעות קשב, ואביגיל סטיר מנחת סדנאות מינדפולנס שנים רבות.

הסדנה מתקיימת בקבוצות קטנות עם שני מנחים מנוסים ולכן מאפשרת עבודה אישית מייטבית.

ליצירת קשר והרשמה 0506-256503 או 03-5055705

KESHEVSTYR@GMAIL.COM 


הרעיון של מדיטציית מיינדפולנס

מדיטצית המיינדפולנס מתייחסת באופן ישיר לעובדה שמחשבות ,רגשות וזיכרונות צצים במוחנו  ונעלמים כל הזמן, האופן בו אנו מפרשים ומגיבים ,מרגע לרגע  לאירועים ( פנימיים) אלה , קובע איך נראים חיינו. ממש כמו בקולנוע, כל אירוע  לבדו הוא תמונת סטילס אחת, רצף התמונות  יוצר את "הסרט של חיינו"

הקושי נוצר כאשר  אנו פועלים ומגיבים לאירועים פנימיים וחיצוניים באמצעות "הטייס האוטומטי" שלנו. הטייס האוטומטי הוא אותו מערך שלם של תפיסות, אמונות, ניסיון והרגלים אותם רכשנו במהלך חיינו  ועל פיו אנו פועלים , מדובר בעצם בברירת המחדל שלנו. למרבה הצער לעיתים מדובר במחדל של ממש   ורבים מאיתנו חשים כי יותר משאנו  מנהלים את חיינו, "הטייס האוטומטי"  מנהל  אותנו. כדאי לזכור שההרגלים התמימים לכאורה, כשהם בשליטה על חיינו, שוללים מאיתנו את החופש לבחור ולנהוג ברגע ההווה, באופן שבו היינו בוחרים לפעול אם היינו חופשיים מהם.

חיבור מדיטטיבי שבין הווייה לרגש

מדיטציית מיינדפולנס באמצעות ההתמקדות ברגע ההווה,ללא ביקורת מבקשת להיכנס בדיוק לאותו רווח שבין האירוע, בין שמדובר באירוע חיצוני או אירוע פנימי כמו רגש, זיכרון או מחשבה, לבין התגובה האוטומטית. היא  מתמקדת בחיבור לרגע הנוכחי,  בהפעלת תשומת לב מודעת ,בהתבוננות מקבלת, פתוחה, סקרנית ולא שיפוטית, למתרחש  ברגע ההווה בגוף, ברגש ובמחשבה. התבוננות קשובה זו  מאפשרת לחוות את הרגע הנוכחי במלאותו  וחד פעמיותו. באמצעות הפניית הקשב ותרגול הריכוז נוכל בהדרגה  ללמוד להכיר את עצמינו באופן שלא עשינו בעבר.

תפיסת העולם העומדת בבסיס תרגול מיינדפולנס נשענת  על ההבנה כי הרגע היחיד העומד באמת לרשותנו הוא הרגע הנוכחי. שהרי העבר הוא היסטוריה והעתיד אינו ידוע  או כפי שאמר המשורר אבן עזרא: " העבר אין, העתיד עדיין,ההווה בהרף עין אם כן דאגה מניין?

בסדנת מדיטציית מיינדפולנס במכון דרך הקשב נקבל כלים בעזרתם נלמד כיצד לקחת נשימה,לעצור ולהתבונן במנגנונים האוטומטיים שלנו לפני שהם פועלים במציאות,נלמד לווסת את המערך הרגשי שלנו, נתחבר באופן מודע ושיטתי לגוף לרגש, למחשבה החולפת במוחינו,  נלמד להיות ברגע הנוכחי בשלמותו  במודעות מכוונת,תוך קבלה והרחבת זיוות הראיה שלנו את הסיטואציה הנוכחית. נלמד להיכנס לאותו רווח, אותו שבריר שנייה שבין האירוע לתגובה , ובכך נוכל להחזיר לעצמינו את הבחירה והשליטה על האופן בו נגיב לאירועים פנימיים או חיצוניים.

נלמד לפתח תשומת לב סקרנית ומודעות לעצמינו, לגוף, לרגשות ולמחשבות, לרווח שיוצר תחושת רווחה גדולה.

לחץ לסדנת מדיטצייה ברוך סטיר  

 בדרך הקשב פיתחנו סדנא  המתבססת על שלושה עוגנים. מחקרי מח ורפואה, טכניקות מהפסיכולוגיה המערבית המודרנית ותרגולים מהמזרח סוגי מדיטצייה  המוכרים מעל 2500 שנים. המנחים מתרגלים ולומדים את הנושא מעל 25  ממורים כמו תיך נאט חאן, ד"ר ג'ון קבט-זין, אקהרט טול, סואמי אננטננדה ומורים נוספים. הטכניקות הנלמדות בסדנה בדרך הקשב מביאות לשינוי משמעותי בתחושת ה WELLBEING של המתרגלים.

 

 

להלן רשימת אתרים מומלצים המציגים מחקרים על הקשר שבין תרגול מדיטציית מיינדפולנס לבין בריאות, מתח חרדה הפרעות קשב וריכוז במבוגרים וילדים מחלות כרוניות ועוד:

 

http://www.hadoctor.co.il

http://www.springerlink.com/content/w812027301216527

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2566754

/http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2254507

/http://newsinhealth.nih.gov/issue/Jan2012/Feature2/

http://www.youtube.com/watch?v=puzAe4G6uDw 

http://nccam.nih.gov/health/meditation/overview.htm/

 

לחץ לסדנת מיינדפולנס למנהלים במקום העבודה


| מדיטציה טיפולית || מדיטציה || טיפול מדיטטיבי || מדיטציה כתרפיה |
  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
  • הוסף ציוץ בטויטר

 

______________
הסדנאות

הוותיקות

בהנחיית

A&B

אביגיל וברוך סטיר

-----------------

"במילים פשוטות

מדיטצייה פירושה

לחוות

את הטבע חסר הגבולות

של התודעה,

ברגע שמוסרת

ממנה

שליטתו של הגיבוב

המנטאלי הרגיל"

דויד פונטנה

 

לאור הביקוש

נפתחת

סדנת מינדפולנס

27/10/17

לפרטים והרשמה

ד"ר סטיר

050-2344332

או

0506-256503

*************

                                                               מומחים

באבחון

הפרעת קשב

ומתן חוות דעת

לביטוח לאומי

050-2344332

----------------

 מבוגרים 

 עם הפרעת קשב 

אל תוותרו,

אפשר

לחיות אחרת

לפרטים 

03-5055705

0506-256503 

----------------------

ללקוחותינו היקרים

ולבוגרי סדנאות המינדפולנס,

שנה טובה, אושר

ובריאות טובה

לכם

וליקרים לכם

באהבה

אביגיל וברוך

*************

דיכאון?

חרדה?

למה לסחוב את זה לבד?

בואו להתייעץ

050-2344332

 

וממש עכשיו,

לא אחר כך

חייכו לעצמכם

וקחו

שלוש נשימות

מודעות, נעימות

 

הכל בסדר...

*****************

למאובחני הקשב,

לבוגרי הסדנאות

שנה טובה ומבורכת

בריאות טובה

סיפוק ואושר

לכם וליקרים לכם

באהבה

אביגיל וברוך

 

 

 


 
 0506-256503
     
 
 

* שם:
* אימייל:
* טלפון:
Captcha