מדיטציית Mindfullness | מדיטציה טיפולית , מדיטציה , טיפול
דרך הקשב - מכון הפרעות קשב וריכוז  
   

מדיטציית Mindfullness

­

מחקרים מדעיים מוכיחים כי תרגול של מדיטציית מיינדפולנס יכול לשפר תפקודים פיזיולוגיים ונפשיים באופן משמעותי, לחזק את המערכת החיסונית בגוף, להוריד את לחץ הדם, את רמת החרדה וה"סטרס", לשפר את הריכוז והקשב הן לטווח הקצר והן את הקשב המתמשך ועוד. (ראו רשימת אתרים מומלצים בהמשך)

לבעלי דרכון ירוק

סוף סוף חוזרים לפעילות

שמחים לפתוח שוב סדנה למדיטציית מינדפולנס  

 

בסדנה מתיחסים בין היתר:

  • לתיפקודים הקוגנטיביים
  • "לטייס האוטומאטי" המפעיל אותנו
  • למידת השליטה שלנו בחיינו
  • ליכולת הבחירה שלנו
  • לקשר וההשפעה בין הגוף, הרגש והמחשבה
  • ליכולת לנהל את הקשב ואת התגובות הרגשיות וההתנהגותיות שלנו.


המחקר מוכיח שתרגול מיינדפולנס משפר יכולות קוגנטיביות ומצב בריאותי

 

הסדנה הקרובה תפתח  בתל אביב

 בהנחיית ד"ר ברוך סטיר  מומחה להפרעות קשב, ואביגיל סטיר מנחת סדנאות מינדפולנס שנים רבות.

הסדנה מתקיימת בקבוצות קטנות עם שני מנחים מנוסים ולכן מאפשרת עבודה אישית מייטבית.

ליצירת קשר והרשמה 0506-256503 

KESHEVSTYR@GMAIL.COM 


הרעיון של מדיטציית מיינדפולנס

מדיטצית המיינדפולנס מתייחסת באופן ישיר לעובדה שמחשבות ,רגשות וזיכרונות צצים במוחנו  ונעלמים כל הזמן, האופן בו אנו מפרשים ומגיבים ,מרגע לרגע  לאירועים ( פנימיים) אלה , קובע איך נראים חיינו. ממש כמו בקולנוע, כל אירוע  לבדו הוא תמונת סטילס אחת, רצף התמונות  יוצר את "הסרט של חיינו"

הקושי נוצר כאשר  אנו פועלים ומגיבים לאירועים פנימיים וחיצוניים באמצעות "הטייס האוטומטי" שלנו. הטייס האוטומטי הוא אותו מערך שלם של תפיסות, אמונות, ניסיון והרגלים אותם רכשנו במהלך חיינו  ועל פיו אנו פועלים , מדובר בעצם בברירת המחדל שלנו. למרבה הצער לעיתים מדובר במחדל של ממש   ורבים מאיתנו חשים כי יותר משאנו  מנהלים את חיינו, "הטייס האוטומטי"  מנהל  אותנו. כדאי לזכור שההרגלים התמימים לכאורה, כשהם בשליטה על חיינו, שוללים מאיתנו את החופש לבחור ולנהוג ברגע ההווה, באופן שבו היינו בוחרים לפעול אם היינו חופשיים מהם.

חיבור מדיטטיבי שבין הווייה לרגש

מדיטציית מיינדפולנס באמצעות ההתמקדות ברגע ההווה,ללא ביקורת מבקשת להיכנס בדיוק לאותו רווח שבין האירוע, בין שמדובר באירוע חיצוני או אירוע פנימי כמו רגש, זיכרון או מחשבה, לבין התגובה האוטומטית. היא  מתמקדת בחיבור לרגע הנוכחי,  בהפעלת תשומת לב מודעת ,בהתבוננות מקבלת, פתוחה, סקרנית ולא שיפוטית, למתרחש  ברגע ההווה בגוף, ברגש ובמחשבה. התבוננות קשובה זו  מאפשרת לחוות את הרגע הנוכחי במלאותו  וחד פעמיותו. באמצעות הפניית הקשב ותרגול הריכוז נוכל בהדרגה  ללמוד להכיר את עצמינו באופן שלא עשינו בעבר.

תפיסת העולם העומדת בבסיס תרגול מיינדפולנס נשענת  על ההבנה כי הרגע היחיד העומד באמת לרשותנו הוא הרגע הנוכחי. שהרי העבר הוא היסטוריה והעתיד אינו ידוע  או כפי שאמר המשורר אבן עזרא: " העבר אין, העתיד עדיין,ההווה בהרף עין אם כן דאגה מניין?

בסדנת מדיטציית מיינדפולנס במכון דרך הקשב נקבל כלים בעזרתם נלמד כיצד לקחת נשימה,לעצור ולהתבונן במנגנונים האוטומטיים שלנו לפני שהם פועלים במציאות,נלמד לווסת את המערך הרגשי שלנו, נתחבר באופן מודע ושיטתי לגוף לרגש, למחשבה החולפת במוחינו,  נלמד להיות ברגע הנוכחי בשלמותו  במודעות מכוונת,תוך קבלה והרחבת זיוות הראיה שלנו את הסיטואציה הנוכחית. נלמד להיכנס לאותו רווח, אותו שבריר שנייה שבין האירוע לתגובה , ובכך נוכל להחזיר לעצמינו את הבחירה והשליטה על האופן בו נגיב לאירועים פנימיים או חיצוניים.

נלמד לפתח תשומת לב סקרנית ומודעות לעצמינו, לגוף, לרגשות ולמחשבות, לרווח שיוצר תחושת רווחה גדולה.

לחץ לסדנת מדיטצייה ברוך סטיר  

 בדרך הקשב פיתחנו סדנא  המתבססת על שלושה עוגנים. מחקרי מח ורפואה, טכניקות מהפסיכולוגיה המערבית המודרנית ותרגולים מהמזרח סוגי מדיטצייה  המוכרים מעל 2500 שנים. המנחים מתרגלים ולומדים את הנושא מעל 25  ממורים כמו תיך נאט חאן, ד"ר ג'ון קבט-זין, אקהרט טול, סואמי אננטננדה ומורים נוספים. הטכניקות הנלמדות בסדנה בדרך הקשב מביאות לשינוי משמעותי בתחושת ה WELLBEING של המתרגלים.

 

 

להלן רשימת אתרים מומלצים המציגים מחקרים על הקשר שבין תרגול מדיטציית מיינדפולנס לבין בריאות, מתח חרדה הפרעות קשב וריכוז במבוגרים וילדים מחלות כרוניות ועוד:

 

http://www.hadoctor.co.il

http://www.springerlink.com/content/w812027301216527

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2566754

/http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2254507

/http://newsinhealth.nih.gov/issue/Jan2012/Feature2/

http://www.youtube.com/watch?v=puzAe4G6uDw 

http://nccam.nih.gov/health/meditation/overview.htm/

 

לחץ לסדנת מיינדפולנס למנהלים במקום העבודה


| מדיטציה טיפולית || מדיטציה || טיפול מדיטטיבי || מדיטציה כתרפיה |
  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
  • הוסף ציוץ בטויטר

 

 

פותחים

סוף סוף

לבעלי דרכון ירוק

המחוסנים-חופשיים

פותחים סדנת מיינדפולנס

לימוד תרגול והנאה

לוותיקים וחדשים

עשרה  מפגשי בוקר

חוויתיים

בני שעתיים

לימוד ותרגול

לפרטים והרשמה במייל:

KESHEVSTYR@GMAIL.COM

או 0506256503

********

דיכאון וחרדה

יכולים להתגבר

ד"ר ברוך סטיר

ממשיך במתן

ייעוץ וטיפול 

 

**********

הטלפון המעודכן של

ד"ר ברוך סטיר

0506256503

או  דוא"ל

keshevstyr@gmail.com


*******

ממשיכים באבחון

הפרעת קשב

מבוגרים

ומתן חוות דעת

לביטוח לאומי

0506-256503

*****

"דרך הקשב"

ייעוץ תרופתי

0506-256503

 

*

בימים אלה

החרדה והדיכאון

"פתיל קצר"

וקשיים בוויסות הרגשי

הם תגובה נורמאלית

למצב לא נורמאלי

תוכלו לשוחח על הבעיות עם

ד"ר ברוך סטיר

 

לכל מכרינו

שנזכה לחזור במהרה

לפעילויות הטובות אשר אהבנו,

להתחבק עם האהובים והקרובים

להתראות

אביגיל וברוך סטיר

 

***

 ריטלין

"לא לכל אחד"

לאחרונה ישנן אפשרויות רבות

לטיפול בהפרעת קשב,

למיידע עדכני

ולהתייעצות תרופתית

עם ד"ר ברוך סטיר

לשמוע על תרופות חדשות

0506256503

***

 

   לקליניקה הפרטית 

   לקביעת תורים-ד"ר סטיר

  0506-256503

     
 
 

* שם:
* אימייל:
* טלפון:
Captcha