דרך הקשב | בעיות קשב וריכוז , הפרעת קשב וריכוז , הפרעות
דרך הקשב - מכון הפרעות קשב וריכוז  
   

יש לו פוטנציאל....

כשהייתי ילד בבית הספר היסודי, ברמת גן,לא היה עדיין ריטלין בעולם. אילו היה,אין ספק שהייתי מקבל אותו ולא מבלה חלק ניכר משעות הלימודים על עץ התות שבחצר בית הספר.

אבל לא היה, ומרבית המורים מצאו דרכים מתאימות להגיע איתי לדו קיום. המורה לחשבון,למשל,הציעה שלא אגיע לשיעורים שלה אלא רק לבחינה, היא תוריד לי ציון אחד על חשבון ההיעדרויות וכך נסגור עניין. ההסדר התאים לי והציון היה טוב גם אחרי ההורדה, כך חיינו בשלום ללא כל טענות הדדיות.

המורה לתנ"ך ולעברית, לעומת זאת, אדם דעתן וקשה, לא סבל אותי, או לפחות לא היה מוכן לקבל בהבנה תלמיד שלא היה ממושמע וגם נהג להביע דעתו לעיתים קרובות ובקול רם.(רם מידי,כפי הנראה); וכאמור,ריטלין עוד לא נהגו לחלק אז לילדים שהתנהגו שונה מאחרים...

סיימתי את בית הספר העממי ועברתי לתיכון, שנחשב באותם ימים ברמת גן ליוקרתי. לחוסר מזלי, גם המורה עלה שלב ועבר ללמד בתיכון. חוסר האהדה בא לידי ביטוי מהר מאוד ובעקבותיו גם הציונים השליליים,עד שבתום שנתיים נתבקשתי לחפש לי מקום לימודים אחר ?("עולה כיתה אך לא בבית ספרנו"-מוכר?).

מובן שהחלטות כאלה לוו תמיד בהערה הנפלאה " יש לו פוטנציאל " מילים שעד היום גורמות לי לאי נחת כשאני שומע אותם ממורים,לגבי ילדיי....

חלפו שנים, סיימתי תיכון במקום אחר-שבו נתנו לי קצת יותר קרדיט, והתחלתי את לימודי הרפואה באוניברסיטת תל אביב.

באותה תקופה לא היה קיים בית הספר לרפואה וההרצאות ניתנו בכמה בנינים אחרים בקמפוס. במיוחד אהבנו את בניין מדעי הרוח, שם היו הרבה סטודנטיות יפות.

יום אחד, בעודי הולך ליד בניין זה, את מי אני פוגש בשביל מולי? את המורה, שבינתיים גם עלה בדרגה והוא מרצה בחוג לשפה עברית.

הוא לא השתנה ומיד זיהה אותי, הסתכל בפליאה ושאל: מה אתה עושה פה?! נימת הדברים לא הותירה שום מקום לספק. משמעות השאלה הייתה: "מה אידיוט כמוך מחפש באוניברסיטה?"

מה יכולתי לענות? מעבר לשאלה המוזרה ולעלבון, מה כבר אפשר לומר? "באתי לחפש חתיכות",עניתי, והלכתי לדרכי בלי לחכות לתשובה. חלפו שנים בהם לא ראיתי אותו.

לילה אחד, בהיותי תורן מיון ב"שיבא", הגיע אמבולנס עם חולה ללא הכרה וללא דופק. טיפלתי בו מיידית, ועשיתי לו החייאה, שלמרבית ההפתעה הצליחה.
לאחר שהתייצב מצבו, ליוויתי את החולה ליחידה לטיפול נמרץ והייתי איתו עד שמצבו הוטב והוא חזר להכרה.

חזרתי למיון ולאחר סיום המשמרת,לפני שהלכתי הביתה עברתי דרך היחידה לטיפול נמרץ לראות מה שלום החולה.

ליד מיטתו ישב אחיו. רק אז קלטתי ששם משפחתו של החולה זהה לזה של המורה שלי לשעבר ושהוא אחיו.

החולה,ברגע שראה אותי,קרן מנחת,לחץ את ידי בחום ובתודה, הסתובב לאחיו- המורה שלי לשעבר- ואמר לו: "ראה, זה הרופא שסיפרתי לך עליו ושהציל את חיי!" .

הסתכלתי על המורה: אדם מבוגר, נמוך קומה,כבר לא מאיים כפי שהיה פעם.ניסיתי להבין מה אני מרגיש באותו רגע. לא היה בי שום כעס,לא היו רגשי נקמה,אלא רק עייפות שלאחר עבודה של שלושים שעות רצופות. "שלום המורה,אתה כמובן זוכר אותי," אמרתי.

" כמובן. מיכאל ! " אמר המורה,פנה לאחיו ובגאווה רבה הוסיף: " תמיד אמרתי שיש לו פוטנציאל ".

 

 ד"ר מיכאל דור, רופא משפחה,

סגן ראש מינהל רפואה, משרד הבריאות

 

סיפור אמיתי.

פורסם בספר: סיפורי רופאים, הומניזם ברפואת משפחה / הוצאת רמות- אוניברסיטת  תל אביב 2013


| בעיות קשב וריכוז || הפרעת קשב וריכוז || הפרעות קשב וריכוז || הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז |
  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
  • הוסף ציוץ בטויטר

 מדיטציית

מיינדפולנס

הסדנאות

הוותיקות

בהנחיית

A&B

אביגיל וברוך סטיר

ממשיכים

*

מומחים באבחון

הפרעת קשב

מבוגרים

ומתן חוות דעת

לביטוח לאומי

050-6256503

*

טיפול פרטני

בחרדה ודיכאון 

בגישת

ACT

ומיינדפולנס

בקליניקה 

של ד"ר סטיר

--------------

הודעה:

"דרך הקשב" קליניקה פרטית

של ד"ר סטיר.

לקביעת תורים

בקופ"ח מכבי 

 יש לפנות למכבי

תודה

------------------------------------

 מבוגרים 

 עם הפרעת קשב 

אל תוותרו,

אפשר

לחיות אחרת

*

MOXO

אנו עורכים מבחני מוקסו

ככלי תומך אבחון

הפרעת קשב

*

לבוגרי הסדנאות

למדיטציית מיינדפולנס

"מחזירים את ההגה לידיים"

מפגשי העמקה

עבודה עם

אוטומאטיים

מחשבתיים ורגשיים.

ניתן להרשם

0506256503

*

ריטלין

לא לכל אחד.

להתייעצות תרופתית

עם ד"ר

ברוך סטיר

03-5055705

0506256503

-------------

 

 
 0506-256503
     
 
 

* שם:
* אימייל:
* טלפון:
Captcha